A Ford GT az egyik legikonikusabb sportautó a világon, melyet a Ford Motor Company gyártott. Az első generáció 2004 és 2006 között készült, míg az újabb, második generáció 2016-ban jelent meg. A Ford GT különlegessége, hogy a Ford döntése alapján csak korlátozott számban gyártották, így az autó nagyon keresett és ritka tétele a gyűjteményeknek.
Elődje a Ford GT40, amelyet a 60-as években dobtak piacra és több Le Mans-i 24 órás versenyen is első helyet szerzett. Minden régi klasszikus autóverseny kötelező résztvevője, 2019-ben a Hungaroring Classicon is megtekinthető volt pár darab.
Ha már Hungaroring Classic. Azon kevés események egyike, ahol a nálunk kiállított Hennessey tuningos Ford GT is részt vett. Az amerikai tuningcég által 1000 lóerőre felhúzott GT végsebessége elérheti a 400 km/h-át is. Az ikonikus külső szinte megtévesztésig hasonlít legendás elődjére, de legbelül az 5.4 literes V8-as középmotor minden porcikájában modern erőt sugároz.

Megjelenése vetekszik a legritkább Ferrarikkal, Lamborghinikkel és egy dolog biztos, ha egy ilyen autóban ülsz Magyarországon, mindenki utána fordul, még az is, aki nem ismeri a típust. Tudomásunk szerint a 2006-os modellből jelenleg ez az egy van az országban, a 2017-ben kiadott V6-os Ecoboost motorral gyártott új Ford GT-ből sem található sok itthon, úgyhogy bízunk benne, hogy előbb-utóbb a két autó egy helyen lesz majd látható.
Az utódból egyébként eredetileg 1000 darabot tervezett gyártani a Ford Motor Company, de akkora sikere lett, hogy az 1000 példány után még 2000-2500 darabot gyártottak Carbon Series, Heritage Edition és más-más elnevezés alatt. Áruk az 1 millió eurót súrolja, míg a 2006-os példányok 380.000 euró környékén már elérhetőek, persze nem Hennessey Performance tuninggal.

Ford is a beadta a derekát a downsizing érának és az 5.4 liter V8 helyett már 3.5-es V6 Ecoboost motort kapott a legfrissebb változat, mely ugyan 650 lóerő leadására alkalmas, a rajongók kifejezték a motor iránti nem tetszésüket. A 2006-os és a legújabb modell belső tere is futurisztikusra lett megtervezve, semmi felesleges gombbal, vagy funkcióval. A beltérben mindennek fontos szerepe van és tökéletesen egyensúlyban van az ikonikus, modern formavilággal. Ami a talán legmeglepőbb, hogy az autó abszolút használható a magyar útviszonyok között is, futóműve és kialakítása tényleg lenyűgöző a mai autókhoz képest is.
Összességében a Ford GT egy különleges és impozáns autó, melyre büszkék lehetünk és élvezzük ki, amíg vannak ilyen autók az autópiacon! Egy dolog biztos, ha van lehetőségünk beruházni egy ilyen autóra, akkor ne csak befektetésnek vegyük, hanem használjuk is, mert jót tesz az autónak és a léleknek egyaránt.


